رایانش ابریشبکه ابریلینوکسهمهویندوز

هاست دانلود چیست و چه کاربردی دارد؟

در ابتدا با معرفی اینکه هاست یا میزبانی چیست شروع می کنیم اولین قدم برای راه اندازی یک وب سایت موفق و حرفه ای خرید هاست مناسب می باشد. هاست فضایی است که اطلاعات یک وب سایت روی آن ذخیره می شود. هاست انواع مختلفی دارد و انتخاب از بین این انواع وابسته به نیاز وب سایت شماست. در ادامه به معرفی هاست دانلود و کاربرد این نوع هاست می پردازیم.

هاست دانلود چیست ؟

هاست دانلود مشابه هاست معمولی است با این تفاوت که این هاست فقط مخصوص فایل است. در این نوع هاست امکان ذخیره سازی و آپلود فایل های حجیم مثل فایل های ویدئویی، موزیک، تصویر و … وجود دارد. انجام این کار با هاست اصلی نیاز به منابع زیادی دارد. برای همین مدیران سایت ها ازاین سرویس استفاده می کنند.

این نوع هاست یک هاست فاقد دیتابیس است و نمی توان وردپرس روی آن نصب کرد. ولی هاست دانلود قابل اتصال به هاست اصلی می باشد و با استفاده از آن می توان به سادگی فایل های حجیم خود را به نمایش درآورد. در ادامه بعد از اتصال هاست دانلود به وردپرس هاست اصلی، فایل ها از این هاست لود شده و دیگر با مشکل پهنای باند و نیاز به ارتقای هاست اصلی  روبه رو نخواهید شد.

انتخاب هاست مناسب

آیا شما یک وب سایت آموزشی دارید؟ آیا تا به حال به مشکل دانلود و آپلود فایل ها در سایت خود برخورده‌اید؟ آیا به ترافیک زیادی برای سایت خود نیاز دارید؟ آیا بیشتر محتواهای سایت شما به صورت فایل های ویدیویی و حجیم هستند ؟ و اما مناسب ترین هاست برای سایت های بالا چیست ؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که مناسب ترین هاست برای چنین سایت هایی استفاده از این نوع هاست است.

برای خرید هاست دانلود ابری با قیمت به صرفه و حجم بالا به سایت ابر آراز مراجعه نمایید.

اما کاربرد هاست دانلود چیست؟

کاربرد این هاست تنها برای دانلود و آپلود فایل است. یک ویژگی مهم هاست دانلود استفاده ی همزمان چند کاربر و دسترسی و دانلود سریع فایل موردنظرشان از طریق یک لینک مشترک قرار گرفته در سایت است. قابلیت نصب کنترل پنل روی آن به جهت مدیریت وجود دارد.

استفاده از هاست دانلود و آپلود بیشتر برای سایت های که محتوای آنها تصویر و ویدیو و موزیک است کاربرد دارد. زیرا این محتواها معمولا دارای حجم بالایی هستند. در این سایت ها اگر از هاست اصلی برای اپلود استفاده شود به سرور فشار زیادی وارد می شود و با کمبود منابع روبه رو خواهیم شد. همچنین استفاده از هاست دانلود باعث صرفه جویی در هزینه ها خواهد شد و پهنای باند بیشتر و حافظه ی بیشتری را در اختیارتان قرار خواهد داد. در غیر این صورت باید هزینه ی زیادی برای فضای ذخیره سازی و پهنای باند صرف کنید.

کاربرد هاست دانلود چیست

هاست دانلود داخل ایران به چند نوع تقسیم می شود ؟

این نوع هاست با توجه به اینکه روی چه سیستم عاملی اجرا شود و همچنین با توجه به نوع آن به هاست لینوکس و هاست ویندوز قابل تقسیم است. البته این تفاوت تاثیری برای کاربران ایجاد نمی کند. کاربران و همچنین مدیران سایت به راحتی با هر وسیله ای می توانند به هاست دانلود خود دسترسی پیدا کرده و از آن استفاده کنند.

انواع هاست  

انواع مختلفی از هاست  یا میزبانی توسط ارائه دهندگان میزبانی وجود دارد. انتخاب بهترین هاست دانلود بسته به آگاهی از این انواع است.

هاست اشتراکی 

در هاست اشتراکی که منابع سایت های مختلف بر روی یک سرور به صورت مشترک استفاده می شود، در صورت ایجاد مشکل و یا آلودگی بر روی هر کدام از سایت ها، ممکن است سایت های دیگر بر روی آن سرور نیز آلوده شوند. این منابع مشترک شامل هارد دیسک، رم، پهنای باند، سی پی یو هارد و … می باشد.

هاست vps:

 این نوع قوی تر از هاست اشتراکی است. عملکرد این سرورها کاملا مشابه سرور اختصاصی است، با این تفاوت که به صرفه تر از سرور اختصاصی هستند. منابع رم و پردازنده نیز تحت یک سرور مستقل در اختیار شما قرار می‌گیرد. اما این منابع بصورت مجازی بر روی یک سرور فیزیکی دیگر راه‌اندازی می‌شوند. همچنین می تواند حریم خصوصی برای فعالیت کاربران را نیز فراهم کند.

 پیشنهاد مطالعه :

برای اطلاعات بیشتر مقاله ی سرور مجازی VPS چیست و چه مزایایی دارد را در بلاگ ابر آراز مطالعه نمایید.

هاست اختصاصی 

سرور اختصاصی (Dedicated Server) قسمتی  از یک سرور سنتی است. استفاده از این سرورها  قبل از وجود مفهوم سرور ابری رواج بیشتری داشت. در یک سرور معمولی و سنتی، مشتری می تواند یک فضای اشتراکی یا اختصاصی را در سرور برای میزبانی وب سایت خود تهیه کند. در یک سرور اختصاصی ، مشتری می تواند یک سرور کامل را برای خود داشته باشد، بدون آن که مجبور به اشتراک گذاری فضا و منابع آن با دیگر کاربران شود.

بسیاری از شرکت های بزرگ به دلیل این که می خواهند از سطح بالایی از امنیت برخوردار باشند، ازسرورهای اختصاصی استفاده می کنند. اما این گزینه برای شرکت های کوچک مناسب نیست، زیرا برای مدیریت و نگهداری یک سرور اختصاصی به دانش متخصصان و منابع سطح بالا نیاز است.

هاست اختصاصی چیست

هاست ابری 

تقریبا مشابه vps  است، از سرور مجازی در این حالت به جای میزبانی از صفحه وب روی سخت افزار فیزیکی، یک محیط مجازی ایجاد شده و از چندین سرور برای تأمین فضا و منابع صفحه وب شما استفاده می شود. در واقع یک سرور ابری از چندین سرور مجازی استفاده می کند و مقیاس پذیری و منابع بالایی را در اختیار شما قرار می دهد. برخلاف یک سرور اختصاصی ، سرور ابری صفحه وب شما را در مکان خاصی ذخیره نمی کند و از سیستم های مختلفی برای مدیریت وب سایت شما استفاده می کند. همچنین امنیت بالایی دارد. امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

 برای دستیابی به اطلاعات روز دنیا در حوزه فناوری و تکنولوژی ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

چرا ابر آراز ؟

قیمت هاست دانلود ابری در ابر آراز برای شما مقرون به صرفه خواهد بود. همچنین شما با خرید از ابر آراز از یک هاست دانلود پر‌سرعت بهره‌مند خواهید شد. شما با داشتن یک هاست دانلود می توانید کلیه دانلود و آپلود ها را مدیریت و فشار را از روی میزبانی خود بردارید. توجه داشته باشید که سرویس اشتراک گذاری فایل به صورت سازمانی و شخصی در هاست دانلود ابر آراز ارائه می گردد.

اگر می‌خواهید از جدیدترین اطلاعات تکنولوژی و فناوری آگاهی یابید، به کانال تلگرامی ابر آراز مراجعه نمایید.

نمایش بیشتر

ادمین

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا